Jusper Jusper

alexprey, не без особенностей.
Я бы не рекомендовал использовать тапкор для монетизации, но для кары пиратов - самое то.

alexprey alexprey

Jusper, о, а можно подробнее?

Jusper Jusper

alexprey, точно. Это наш же и был плагин, против сторонних левых скачивалок :)

alexprey alexprey

Но к сожалению приложение оказалось хакнутым со встроеным вирусом рекламы, показывает баннеры рекламные периодически поверх всех приложений. Так что пришлось снести. Опробовал только обучение и первые минут 15 монотонной ловли досок...

alexprey alexprey

Jusper, оу, ну это значительно лучше)

Jusper Jusper

alexprey,

Я просто не уверен, что 1.154 была последней на момент жизни версией.

alexprey alexprey

Jusper, о да, джостик реально для сверхразума. Хотя вроде почти везде такое используется, но тут все как то иначе.
Зы. Обучение прошел с 3 раза. На второй раз опять какой то баг с акулой был. Анимация у пнрса вклюяилась...

Jusper Jusper

alexprey,

Вот про это я напишу следующую статью.

Jusper Jusper

alexprey,

Там много недоработок, я уже все и не упомню.

ASH2 ASH2

Jusper, надо прожать несколько раз на WASD в произвольном порядке. Количество прожатий зависит от того, сколько ХП осталось у хэдкраба до нападения.

alexprey alexprey

О, а еще игра не паузилась в свернутом режиме :D

Jusper Jusper

alexprey,

Тереть экран пальцем вверх-вниз :)

alexprey alexprey

Jusper, а что делать то с акуло1 когда кусь случается?

Jusper Jusper

alexprey,

Там явная отсылка первой фразой :)

Jusper Jusper

alexprey,

Клевое багло. Никогда такого не ловили кстати. Персонаж в туторе так-то бессмертный :D

alexprey alexprey

Jusper, мда, я поиграл это лютый трындец)

Начало похоже на тес)

Логотип проекта Game Maker

UP 2-3 Бета

UP 2-3 Бета

Что такое?

UP 2-3 - паззл на память, в котором вам необходимо найти пары картинок одного цвета, пока не истекло время.
Для разработки игры используется Game Maker Studio. Разработка ведется стихийно в разное время без какой-то видимой логической зависимости. На сегодняшний день на написание игры и поиск / создание ресурсов потрачено 24 дня, также 3 дня было потрачено на тестирование альфа-версии.

[ LOG ]
[18.02.2017]
- implemented adaptive card generation system;
- completed core mechanics;
- implemented score prompt.

[06.06.2017] - FIRST STABLE BUILD
- fixed an issue, where flipping the card twice counted as finding a match.

[11.09.2017]
- fixed an issue, where generating a new card grid after flipping one card would not reset all the card states;
- implemented Endless Mode: every time you finish a card map, a new one starts without resetting the score;
- implemented Challenge Mode: you have a set amount of lives to complete the card map, if you finish it with more than zero lives, a new map starts.

[12.09.2017]
- implemented mouse-over animations for cards;
- implemented on-click effect for cards;
- implemented background transformation when making a mistake.

[13.09.2017]
- improved adaptive card generation system;
- implemented adaptive scaling for 16:9 resolutions;
- new scalable card design, added more variations;
- implemented counter for real time spent on a level;
- implemented timebar for Casual and Challenge modes;
- implemented level reveal for debugging.

[15.09.2017]
- adjusted time distribution.

[17.09.2017]
- implemented the navigation UI elements (main menu actions, category cards, key+action button);
- replaced the 'blank' card sprite, now all the cards have a glyph.

[20.09.2017]
- implemented slider UI element.

[21.09.2017] - PRE-ALPHA VERSION!
=
- fixed an issue, where both sliders would change their value, when only one is selected;
- implemented difficulty selection;
- adjusted back/exit buttons so that you cannot exit the game by accident;
- implemented version display for pre-release versions.

[29.09.2017]
=
- changed UI positioning and scaling code to depend on resolution, reduced calculations;
- changed the card hover animation in-game;
- changed the death effect for cards;
- adjusted on-click effect for cards;
- fixed an issue, where you could continue to remove cards and earn points, when you have already lost;
- now when you lose all the cards are revealed;
- cleaned up code and scripts.

[30.09.2017]
=
- implemented dropdown list element;
- implemented checkbox element;
- implemented language switching;
- implemented settings menu;
- cleaned up code.

[02.10.2017]
=
- now all the menu elements are acting properly;
- implemented main menu;
- implemented local time element;
- fixed an issue, where a slider knob would not update its position according to the slider value;
- adjusted the grid color for UI debugging;
- adjusted positions of all the UI elements to fit the grid better;
- adjusted the settings page layout;
- adjusted the main menu buttons hover animation;
- fixed the resolution scaling for all the objects;
- adjusted the sprite on dropdown options.

[03.10.2017]
=
- fonts adjusted for 720p.

[06.10.2017]
=
- implemented animated background;
- removed resolution and fullscreen options due to the scaling issues;
- implemented game logo.

=
[07.10.2017] - ALPHA VERSION!
=
- implemented sound effects and background music;
- fixed the local time with a custom script, so that the string is displayed correctly;
- implemented credits menu;
- removed game window centering;
- implemented game icon and splash-screen;
- pushed alpha release!

[13.10.2017]
=
- 09.10 - 11.10: gathered feedback and held the testing session with colleagues;
- removed the background overlay, that occured on the wrong guess;
- implemented the 'slide into position' behaviours;
- refactored the behaviour code for some of the UI elements.

[18.10.2017]
=
- refactored the cardpull generation algorythm, now there will be no duplicates on the map;
- implemented the "horizontal shake" behaviour;
- implemented the score update UI-element and its behaviour;
- implemented confirmation messages and form buttons and their behaviour.

[19.10.2017]
=
- implemented the achievement UI-element and its behaviour;
- game exit and grey-mode are now confirmed via the new element.

[07.11.2017]
=
- implemented statistics tracking with debug;
- replaced old time script with new seconds to "hh:mm:ss" script.

[09.11.2017]
=
- commented in the achievement names.

[13.11.2017]
=
- implemented achievement tracking and display;
- implemented the following debug tools: quick match win, display the board, achievement stats, game statistics.

[17.11.2017]
=
- implemented Zen and Challenge modes;
- implemented lives element, with behaviour similar to score element;
- fixed an issue, where score, lives and time elements would disappear in Zen and Challenge modes on new map generation;
- outcome message in Challenge mode now depends on the final score, lives and time left;
- menu cards now have an inside-border instead of a shadow as hover animation;
- implemented the Mode selection screen and changed the menu logics accordingly.

[18.02.2018]
=
- changed highlight colour of sliders and checkboxes;
- achievement notification moved to the bottom of the screen;
- started the card stats element.

[25.02.2018]
=
- new UI graphics for big and small menu cards;
- started reworking the big menu cards.

=
[07.05.2018] - DEMO VERSION!
=
- single-mode demo-version with shit functionality and half-assed gfx.

[25.01.2019]
=
- rolled back the UI changes;
- started working on the unlockable modes.

[29.01.2019]
=
- implemented unlockable modes;
- started working on the Achievements page.

[30.01.2019]
=
- implemented achievement backend logic.

=
[11.02.2019] - CLOSED BETA VERSION!
=
- implemented Achievement menu and pagination logic;
- font switched to Roboto;
- fixed achievements showing up even when they have been marked as seen in the Achievement menu;
- fixed achievements not being saved properly;
- increased speed of error animation on flipped cards;
- added a reset script for stat-tracking.

[11.10.2019]
=
- build version is now displayed properly in every menu;
- timebar color is now constant default orange;
- grey-mode related achievements are now hidden;
- achievements re-sorted on the achievements screen;
- only visible achievements can produce sound on mouse-over.

=
[12.10.2019] - BETA VERSION!
=
- fixed the system time object placement in every room;
- version is now displayed only on the Settings screen;
- made a simple game trailer.

Сейчас игра выглядит так

Управление

Все действия завязаны на левую кнопку мыши. На кнопках навигации подписана клавиша клавиатуры, и что она делает для этой страницы.

Скачать



SageOne как растет сложность от уровня к уровню? Таймером?
Есть что-нибудь такое, что подзадоривает игрока, кроме музыки и стильной визуалки?

Jusper, сложность в меньшем количестве времени и в большем количестве карточек (фигуры в новых версиях больше не повторяются). Чем сложнее уровень, тем больше времени дается за правильно выбранную пару.
В последних уровнях часто приходится играть на красном таймере; пока не знаю, насколько это хорошо для игроков, не совсем казуально получается. Видел как люди сдаются, хотя надо играть, поэтому думаю какие-то бонусные очки запилить за игру на лоу-тайм.
Для релизной версии запланировано обновление интерфейса небольшое, достижения и 2 доп. режима, которые вырезаны из демо-версии.

Звучит и выглядит приятно.

SageOne
В целом играется приятно, визуально не бесит, не напрягает излишествами.
Отмечу, что в игре приятный звук (кстати, на мобайлах их чаще всего отключают).

Пока по сути есть только core-механика, то есть один раз поиграл и все. Из багов (а точнее особенностей) я бы отметил разве что тот факт что от 3 до 4 комбинаций может заспавниться в соседних клетках. У меня небольшой опыт в маджонгах, скорее всего, это не такая прям проблема.

Мне, например, не хватило какого-то бонуса за скорость угадывания или череду угаданных символов.

Справка